Predavači

Redovni profesor
Prof. dr Jelena Filipović

dr Jelena Filipović je redovna profesorka Filološkog fakulteta Univerziteta u Beogradu. Bila je gostujuća profesorka na Univerzitetu u Talsi u SAD, Školi za postdiplomske studije Univerziteta Purdue u SAD, na Departmanu za mezoameričke studije Nacionalnog autnomnog univerziteta u Meksiku i u Centru za plurilingvizam Univerziteta u Gracu u Austriji. Bavi se kritičkom sociolingvistikom, jezičkom politikom i planiranjem, rodnim studijama, sefardskim studijama, kao i hispanskom i primenjenom lingvistikom. Autorka je četiri knjige (Code-switching: theoretical and methodological issues, Moć reči: ogledi iz kritičke sociolingvistike, Transdisciplinary approach to language study: The complexity theory perspective i Moć reči: ogledi iz kritičke sociolingvistike, 2. dopunjeno i prošireno izdanje) i ko-autorka dve knjige (Etnički identitet i zamena jezika u sefardskoj zajednici u Beogradu, sa Ivanom Vučinom-Simović, i Fonética y fonología españolas para serbiohablantes, sa Robertom Hammond-om), kao i ko-urednica pet tematskih monografija (sa Julijanom Vučo i Oliverom Durbaba).

Autorka je i ko-autorka više desetina članaka u internacionalnim i nacionalnim akademskim časopisima i monografijama iz oblasti istraživanja (kritičke) sociolingvistike, jezičkih politika, jezika i roda, jezičkih kontakata i primenjene lingvistike. Radila je kao konsultantkinja ili koordinatorka na većem broju nacionalnih projekata iz oblasti jezičkih obrazovnih i rodno osetljivih jezičkih politika, i internacionalnih projekata iz oblasti obrazovnih jezičkih politika i revitalizacije jezika (romski i jevrejsko-španski). Međunarodna je eskpertkinja Evropskog centra za moderne jezike (European Center for Modern Languages - ECML) i članica Odbora za obrazovanje Srpske akademije nauka i umetnosti.

Bibliografija:

Knjige:

Filipović, J. A. Jovanović & G. Getz (eds.) 2021. Teaching and learning to co-create. London: Palgrave Macmillan.

Pejović, A., J. Filipović, J. Stojanović, A. Kuzmanović Jovanović, A. Jovanović & V. Karanović. (eds.) 2019. Estudios hispánicos serbios y retos de la contemporadeidad. Belgrado: Facultad de Filología, Universidad de Belgrado. ISBN 978-86-6153-604-5

https://doi.org/10.18485/hispserb.2019.2

Vučo, J. D. Manić, A. Lopeš & J. Filipović. 2019. (ur.) Projektni zadaci i nove tehnologije u učenju i nastavi jezika i drugih nastavnih sadržaja: od teorije do prakse. Beograd: Filološki Fakultet, Biblioteka: posebna izdanja. ISBN 978-86-6153-580-2

Filipović, Jelena. 2018. Moć reči: Ogledi iz kritičke sociolingvistike. 2. Dopunjeno i prošireno izdanje. Beograd: Zadužbina Andrejević.

Vučo, Julijana & Jelena Filipović (eds.) 2018. Jezici obrazovanja. Filološka istraživanja danas, VIII. Beograd: Filološki fakultet Univerziteta u Beogradu.

Filipović, Jelena & Julijana Vučo (eds.) 2017. Minority languages in education and language learning: challenges and new perspectives. Belgrade: Faculty of Philology-University of Belgrade Press.

Filipović, Jelena. 2015. Transdisciplinary approach to language study. The complexity theory perspective. London: Palgrave Macmillan.

Филиповић Јелена & Оливера Дурбаба (eds). 2014. Језици у образовању и језичке образовне политике [Languages in education and language education policies]. Београд: Филолошки факултет Универзитета у Београду/Чигоја.

 Kuzmanović, Ana, Jelena Filipović, Jasna Stojanović & Jelena Rajić (eds.). 2014. Estudios hispánicos en el siglo XXI. Beograd: Filološki fakultet Univerziteta u Beogradu/Čigoja.

Vučo, Julijana & Jelena Filipović (eds.). 2012. Filološka istraživanja danas. Jezik i društvo/ Philological Research Today. Language in Society. Beograd: Filološki fakultet Univerziteta u Beogradu.

Filipović Jelena. 2009. Moć reči: Ogledi iz kritičke sociolingvistike [The social power of words: Essays on critical sociolinguistics]. Beograd: Zadužbina Andrejević.

Vučina-Simović, Ivana & Jelena Filipović. 2009. Etnički identitet i zamena jezika u sefardskoj zajednici u Beogradu [Ethnic identity and language shift within the Sephardic community in Belgrade]. Beograd: Zavod za udžbenike.

  Hammond, Robert M. & Jelena Filipović. 2004. Fonética y fonología españolas para serbiohablantes. Beograd: Zavod za udžbenike i nastavna sredstva.

  Savić, Jelena M. 1996.Code-switching: Theoretical and methodological issues.  Monografija Filološkog Fakulteta br. 81. Beograd: Filološki Fakultet.

 

poglavlja u monografskim publikacijama i akademskim časopisima:

 

Filipović, J. 2022. Voices across space and time: Laura Papo Bohoreta and Gordana Kuić writing on Sephardic life in the Balkans. Nashim, 40: 88.

Pihler Ciglić, B. & J. Filipović. 2022. El español en los Balcanes: Bosnia y Herzegovina, Croacia, Eslovenia, Macedonia del Norte, Montenegro y Serbia. Anuario del Instituto Cervantes, 2022/23. El español en el mundo. Alcalá de Henares/Madrid: Libreros, pp. 271- 293.

 

Filipović, J. A. Jovanović & Greta Getz. 2021. Learning as intersubjectivity, in: J. Filipović, A. Jovanović & Greta Getz (eds). (2021) Teaching and learning to co-create. London: Palgrave MacMillan, pp. 1-12.

Filipović, J. & A. Kuzmanović Jovanović. 2021. A tale of two women in academia, in: J. Filipović, A. Jovanović & Greta Getz (eds). (2021) Teaching and learning to co-create. London: Palgrave MacMillan, pp. 13-24.

Filipović, J. & Lj. Đurić. 2021. Early childhood foreign language learning and teaching in Serbia: a critical overview of language education policy and plannning in varying historical contexts, In: S. Zein & M. R. Coady (eds.) Early language learning policy in the 21st centrury. An international perspective. Cham, Switzerland: Springer Nature, pp. 61-84.

Filipović, J. & A. Kuzmanović Jovanović. 2020. Critical approach to intercultural education and foreign language learning and teaching: neoliberal gender ideologies in textbooks of Spanish as a foreign language. Porta linguarum, 34: 55-74. DOI: 10.30827/portalin.v0i34.16733 https://revistaseug.ugr.es/index.php/portalin/article/view/16733/0

Filipović, J. & I. Vučina Simović. 2020. La presencia de los sefardíes en los paisajes culturales de Belgrado antes del Holocausto: una perspectiva de la semiótica multimodal. In: V. Karanović & A. Pejović (eds.), El legado hispánico en el mundo multicultural. Volumen monográfico en homenaje al profesor Dalibor Soldatić. Beograd: Filološki fakultet Univerziteta u Beogradu, pp: 495-530.

Filipović, Jelena. 2019. Transdisciplinary qualitative paradigm in applied linguistics: autoethnography, participatory action research and minority language teaching and learning, International Journal of Qualitative Studies in Education, 32: 5: 493-509. DOI: 10.1080/09518398.2019.1597209 

https://www.scimagojr.com/journalsearch.php?q=200147111&tip=sid

https://www.scopus.com/sourceid/200147111

Filipović, J. & A. Đordan. 2019. Terminology policy in Serbia – Actors and decision makers in Serbian language policy and planning. In: I. Simonnæs, Ø. Andersen & K. Schubert (eds.) New challenges for research on language for special purposes. Forum für Fachsprachen-Forschung, vol. 154. Berlin: Frank & Timme, pp. 67-88. Book: ISBN 978-3-7329-0420-4, E-Book: 978-3-7329-9583-7.

Filipović, Jelena & Ana Kuzmanović Jovanović. 2019. Serbian Gender Linguistics, in: Dennis Scheller-Boltz (ed.) 2019. Language Policies in the Light of Antidiscrimination and Political Correctness: Tendencies and Changes in the Slavonic Languages. (= Wiener Slawistischer Almanach 84, 2019), Frankfurt am Main: Peter Lang, 179-198

Filipović, J. 2019. Language education policies and Romani children: Historical overview and current situation: Serbia as a case study. In: V. Ilić, M. Đurić (eds.). Social Politics in Serbia at the Crossroads of Centuries. Beograd, Krim: Visoka škola socijalnog rada & Кръмскй федералънъй университет имени .В И. Вернадсоко, pp. 325-342.ISBN 978-86-81394-05-2

Filipović, J., J. Vučo & Lj. Marković. 2019. Multimodal literacy and technology-mediated task based language learning. In: Ma. R. Álvarez Silva et al. (eds.) Comunicación social: lingüística, medios masivos, arte, etnología, folcor y otras ciencias afines, vol. II. Santiago de Cuba: Centro de lingüística aplicada, pp. 383-386. ISBN 978-959-7174-36-3 (obra completa); ISBN (vol. 2) 978-959-7174-38-7.

Vučo, J., J. Filipović & Lj. Marković. 2019. PETALL project – paneuropean exchange of TBLT and ICT good practices. In: Ma. R. Álvarez Silva et al. (eds.) Comunicación social: lingüística, medios masivos, arte, etnología, folcor y otras ciencias afines, vol. II. Santiago de Cuba: Centro de lingüística aplicada, pp. 400-403. ISBN 978-959-7174-36-3 (obra completa); ISBN (vol. 2) 978-959-7174-38-7.

Filipović, J. 2019. Nove tehnologije, multimodalna pismenost i projektna nastava: PETALL kao studija slučaja. U: J. Vučo et al. (ur.), Projektni zadaci i nove tehnologije u učenju i nastavi jezika i drugih nastavnih sadržaja: od teorije do prakse. Beograd: Filološki Fakultet, Biblioteka: posebna izdanja, str. 37-42.  ISBN 978-86-6153-580-2

Filipović, J & J. Vučo. 2019. Multimodal transdisciplinary approach to cultural heritage preservation. Linguistic and cultural landscapes, U: S. Gudurić & B. Radić Bojanić (ur.) Jezici i kulture u vremenu i prostoru VIII/2. Novi Sad: Filozofski fakultet Univerziteta u Novom Sadu, pp. 347-357. ISBN 978-86-6065-543-3

Вучо, Ј. & Ј. Филиповић. 2019. Српски као језик окружења и образовања за мигранте и азиланте. У: М. Ковачевић & Ј. Петковић (ур.) Вуков Српски рјечник и 200 година савременог српског језика. Књига 1. Крагујевац: Филолошко-уметнички факултет Универзитета у Крагујевцу, стр. 117-125. ISBN 978-86-80796-41-3, UDK 811.163.41:811

Филиповић, Ј. 2018. Од структурализма до друштвеног конструктивизма: научна револуција у социолингвистици, у: М. Ковачевић (ур.), Српски језик, књижевност, уметност, књ. 1: Курс опште лингвистике, Крагујевац: ФИЛУМ, стр. 35-50. ISBN 978-86-80796-24-6, UDK 81-116 81'27

Filipović, J. & J. Vučo. 2018. Zašto nemamo srpsko-romsku bilingvalnu nastavu u školama u Srbiji: u prilog poimanju aditivne bilingvalne nastave kao društvenog kapitala. In: T. Varadi & B. Sikimić (eds), Očuvanje, zaštita i perpsketive romskog jezika u Srbiji. Beograd: SANU, Odeljenje društvenih nauka, knjiga 40, pp. 155-174.

Филиповић, Ј. 2018. Наука о језику из перспективе теорије комплексности: теорија језичког предводништва у историјској социолингвистици, Ј. Петковић и В. Поломац (ур.), Српски језик: статус, систем, употреба, Крагујевац : ФИЛУМ, стр. 653-670.

Filipović, J. 2018. A transdisciplinary approach to minority language revitalization: Judeo-Spanish as a case study. In: D. Bunis, Ivana Vućina Simović & C. Deppner (eds.) Caminos de leche y miel. Jubilee Volume in Honor of Michael Studemund Halévy, vol. II Language and Literature. Barcelona: Tirocinio, pp. 116-134.

Filipović, J. & A. Đordan. 2018. Terminološka politika i planiranje u Srbiji: interdisciplinarni pristup [Terminology policy and planning in Serbia: an interdisciplinary approach]. Srpski Jezik [Serbian Language], XXIII: 469-486.

Filipović, J. 2018. Multimodalna sociolingvistička narativna mreža kao konstruktivistički pristup čitanju u 21. Veku: Čimananda Ngozi Adiči. U: S. Gudurić (ur.), Jezici i kulture u vremenu i prostoru VII. Novi Sad: Filozofski fakultet Univerziteta u Novom Sadu, str. 109-120.

Filipović, J. 2018. Jezička politika i planiranje i jezičko predvodništvo. Obrazovanje za XXI vek. U: J. Vučo & J. Filipović (ur.) Jezici obrazovanja. Filološka istraživanja danas VIII. Beograd: Filološki fakultet Univerziteta u Beogradu, pp. 15-32.

Filipović J. & I. Vučina Simović. 2018. La visión de Andrić de la otredad: los judíos como “comunidad imaginada”. Balkania, 8: 97-112.

Vučo, J. & J. Filipović. 2018. Jezici u srpskom obrazovnom sistemu: odgovori s povodom, U: Vučo, Julijana & Jelena Filipović (2018). Jezici obrazovanja. Beograd: Filološki fakultet Univerziteta u Beogradu., pp. 9-14.

Anđelković, Jelena & Jelena Filipović. 2018. Management and Leadership in Serbian Terminology Work. Management. Journal of Sustainable Business and Management Solutions in Emerging Economies, 23(2): 67-80,  online ISSN: 2406-0658 and print ISSN:1820-0222; https://doi.org/10.7595/management.fon.2018.0025

Mićović, D., J. Filipović & L. Beko. 2018. Community interpreting in Serbia – current situation and perspectives. In: A. Vujović, S. Širpagić Đokić & M. Parprić (eds.) Strani Jezik struke i profesionalni identitet/Langauge for Specific Purposes and Professional Identity/Langue sure Objectifs Spécifique et Identité profesionnelle.  Belgrade: Teacher Education Faculty, University of Belgrade, pp. 475-492.

Filipović, J. 2017. Standardnojezička kultura i ideologija standardnih varijeteta u formalnom obrazovanju u Srbiji i u Španiji u XXI veku. U: S. Gudurić & B. Radić-Bojanić (ur.), Jezici i kulture u vremenu i prostoru VI. Novi Sad: Filozofski fakultet Univerziteta u Novom Sadu, str: 33-43. ISBN 978-86-6065-432-0 UDK 81:314.15-057.874(497.11)                                          

Filipović, J. 2017. Jezik, standardizacija, standardnojezicka kultura i jezicka politika i planiranje, Glasnik odjeljenja drustvenih nauka, knjiga 23, CANU, str. 217-231. ISSN 0350-5472

Filipović, J. 2017. Modular approach to minority language learning and teaching: Language at the heart of learning. In: Jelena Filipović & Julijana Vučo (eds.) Minority in education and language learning: challenges and new perspectives. Belgrade: Faculty of Philology-University of Belgrade Press, pp: 377-395. ISBN 978-86-6153-420-1, ISBN 978-86-6153-123-1

Filipović, Jelena & Julijana Vučo. 2017. Minority languages In education and social interaction. In: Jelena Filipović & Julijana Vučo (eds.) Minority in education and language learning: challenges and new perspectives. Belgrade: Faculty of Philology-University of Belgrade Press, pp. 13-16.

Ošmjanski, V. & J. Filipović. 2017. World Englishes: The Perception of Serbian English in Academia. Filološki pregled/Philological Review, XLIV (2): 145-160.

Filipović, Jelena. 2017. Virtualno i multimodalno čitanje rečnika tehnologije. U: D. Vujadinović (ur.) Heptadekagon. Rečnik tehnologije kao anti-utopija. Beograd: Institut za evropske studije, str. 63-78.

Филиповић, Јелена. 2016. Лаж, превара, филозофија морала и наративна мрежа Малих радости суботе Александра Мекол Смита [Lie, deception, philosophy of ethics and the narrative network of The comforts of muddy Saturdays by Alexander McCall Smith]. Култура [Culture], 150: 12-43.

Filipović, J. 2016. Lingvistika i teorija kompleksnosti. jezičko liderstvo kao intergralni deo jezičke politike i planiranja u 21. veku. U: S. Gudurić & M. Stefanović (ur.), Jezici i kulture u vremenu i prostoru V. Novi Sad: Filozofski fakultet Univerziteta u Novom Sadu, str. 623-636.

Filipović, J. 2016. Kisebbségi nyelvek az alkalmazott nyelvészetben - A résztvevöi akciókutatás és az autoetnográfia között [Minority languages in applied linguistics: Between participatory action research and autoethnography]. In: K. István & B. Csilla (eds.) Áktakános Nyelvészeti Tanulmá nyok XXVIII.A többnyelvüség dimenziói: Terek, kontextusok, kutatási távlatok. [General Linguistics Studies XXVIII. Dimensions of multilingualism: Spaces, contexts, research prospects]. Budapest: Akadémai Kiadó, pp. 147-163. ISBN 978-963-05-9861-3

Filipović , J. & A. Jovanović. 2016. Academic maturation and metacognitive strategies in academic research and production. Universal Journal of Educational Research, 4(6): 1442-1451.

Filipović, Jelena & Ivana Vučina Simović. 2016. La construcción de género y de la identidad sefardí en las novelas autobiográficas de Rosa Nissán y Gordana Kuić. En: P. Díaz Mas & M. Sánchez Pérez (eds). Mujeres sefardíes lectoras y escritoras (siglos XIX-XXI).  Madrid: Iberoamericana Editorial Vervuert: 261-276.

Filipović, J. 2016. Formación de futuros profesores de lenguas extranjeras. Facultad de Filología de la Universidad de Belgrado: un estudio de caso. En: A. Pejović et al. (editoras), Estudios hispánicos en la cultura y ciencia serbia. Facultad de Filología y Artes, Universidad de Kragujevac, pp. 51-61.

Filipović, J. 2016. Vzdělávání Romů v Srbsku: perspektiva projektu QualiRom. Romano džaniben 2015(2). https://www.dzaniben.cz/files/c443de5217800a5801d49d65d16b4e22.pdf

Филиповић, Јелена & Јован Филиповић. 2015. Простори, места и језици српске интелектуалне дијаспоре у сајберспејсу. Српски језик од Вука до данас, књига 1. Филолошко-уметнички факултет Универзитета у Крагујевцу, стр. 443-453.

Filipović, Jelena. 2015. Language education pollicies and foreign language teacher education: agencies, practices and perspectives. Filološki pregled/Revue de Philologie, XLII: 41-52.

Filipović, Jelena. 2015. Academic publishing from the periphery: English as the international language of scientific publications in humanities and social sciences. Jezici i kulture u vremenu i prostoru IV/2, pp. 367-373.

Filipović, Jelena. 2015. Judeo-Spanish in standard language cultures: Minority/dominated languages and language ideologies in the 21st century. Balkania 6: 1-14.

Filipović, Jelena & Ivana Vučina Simović. 2014. Language ideologies in times of modernity: the case of the Sephardim in the Orient. In: Ana Kuzmanović et al. (ur.) Estudios hispánicos en el siglo XXI. Beograd: Filološki fakultet Univerziteta u Beogradu/Čigoja, pp. 517-545.

Филиповић Јелена. 2014. Теоријски концепти и специфичности језичке образовне политике [Theortical concepts and specific research issues in language education policy]. In:  Филиповић Јелена & Оливера Дурбаба (ур), Језици у образовању и језичке образовне политике [Languages in education and language education policies]., Београд: Филолошки факултет Универзитета у Београду/Чигоја, стр.17-34.

Филиповић Јелена. 2014. Језичка образовна политика и родно осетљив језик [Language education policy and gender sensitive language use]. In:  Филиповић Јелена & Оливера Дурбаба (ур.), Језици у образовању и језичке образовне политике [Languages in education and language education policies]. Београд: Филолошки факултет Универзитета у Београду/Чигоја,стр. 153-168.

Филиповић Јелена и Јулијана Вучо. 2014. Језичка образовна политика и образовање националних мањина у Европи са посебним освртом на ромску популацију[Language policy and planning of national minorities in Europe with special emphasis on Romani population]. In: Филиповић Јелена & Оливера Дурбаба (ур.), Језици у образовању и језичке образовне политике [Languages in education and language education policies]. . Београд: Филолошки факултет Универзитета у Београду/Чигоја, стр. 169-187.

Filipović, Jelena. 2014. Identity construction through discursive practices and code-switching in autobiographic fictional narratives by Rosa Nissán and Gordana Kuić, In: S. Gudurić, (ed.), Jezici i kulture u vremenu i prostoru 3. Novi Sad: Filozofski fakultet Univerziteta u Novom Sadu, pp. 405-415

Filipović, Jelena, 2013. L’importance des textes authentiques pour la revitalisation du judéo-espagnol, in Soufiane Rouissi & Ana Stulic-Etchevers (eds.), Recensement, analyse et traitement numérique des sources écrites pour les etudes séfarades, Bordeaux: Presses Universitaires de Bordeaux (PUB), Université Michel de Montaigne - Bordeaux 3, pp. 315-326.

Jovanović, A. & Jelena Filipović 2013. Spanish teacher education programs and community engagement. Hispania, 96(2): 283-294.

Filipović, J. 2013.  Perspectivas de género en el discurso escolar y educativo en España y en Serbia, Colindancias, 4: 225-234.  

Filipović, Jelena & Julijana Vučo. 2013. Small area languages in global academic settings, in: Leonel Ruíz Miyares, María rosa Álvarez Silva y Alex Muñoz Alvarado (eds.) Actualizaciones en comunicación social, vol. 1. Santiago de Cuba: Centro de Lingüística Aplicada, pp. 136-39.

Vučo, Julijana & Jelena Filipović. 2013. Serbian roadmap toward European plruilingualism, in: Leonel Ruíz Miyares, María rosa Álvarez Silva y Alex Muñoz Alvarado (eds.) Actualizaciones en comunicación social, vol. 1. Santiago de Cuba: Centro de Lingüística Aplicada, pp. 157-160.

Vučo, Julijana, Jelena Filipović & Ljiljana Marković. 2013. Efikasnost CLIL-a u akademskoj nastavi jezika, književnosti i kulture (studija slučaja)/ CLIL in higher education: efficiency in teaching and learning language, literature and culture: a case study,. Srpski jezik, XVIII: 357-378.

Filipović, Jelena & Ivana Vučina-Simović. 2013. Philanthropy and emancipation among Sephardic women in the Balkans in times of Modernity. Journal of Sephardic Studies, vol. 1: 78-95.  http://www.sefarad-studies.org

Filipović, Jelena & Ivana Vučina-Simović. 2012. El judeoespañol de Belgrado: un caso paradigmático de los Balcanes. Hispania, 95(3): 495-508.

Filipović, Jelena. 2012. Language policy and planning from the complexity perspective. In: Julijana Vučo & Jelena Filipović (eds.) Filološka istraživanja danas. Jezik i društvo. Filološki fakultet Univerziteta u Beogradu, pp. 285-320.

Filipović, Jelena & Julijana Vučo. 2012. Language policy and planning in Serbia: language management and language leadership. Anali Filološkog fakulteta, 24(II): 9-32.

Filipović, Jelena.  2012. Obrazovanje romske dece u Srbiji: jezička perspektiva. [Education of Romani Children in Serbia: the Language Perspective], in: T. Varadi & G. Bašić (eds.), Promene identiteta, kulture  jezika Roma u uslovima planske socijalno-ekonomske integracije [The Change of Roma Identity, Culture and Language Conditioned by Planned Socio-Economic Integration]. Beograd: SANU (Odeljenje društvenih nauka), pp. 335-347.

Filipović, Jelena. 2012. Digital corpora of endangered languages: culture, language and society. In: Vraneš, Aleksandra, Ljiljana Marković & Gwen Alexander (eds.) Digitalni izvori u društveno-humanističkim naukama. Digitalizacija kulturne i naučne baštine, univerzitetski repozitorijumi  i učenje na daljinu [Digital resources in social sciences and humanities. Digitalization of cultural heritage, university repositories and distance learning] Vol. 3. Beograd: Filološki fakultet Univerziteta u Beogradu, pp. 47-65.

Filipović, Jelena. 2011. Gender and power in language standardization of Serbian. Gender and Language. 5(1): 111-131.

Filipović, Jelena. 2011. Language policy and planning in standard language cultures – an alternative approach. In: Vera Vasić (ed.), Primenjena Lingvistika u čast Ranku Bugarskom. JEZIK U UPOTREBI [Applied linguistics in honor of Ranko Bugarski. LANGUAGE IN USE]. Novi Sad: Društvo za primenjenu lingvistiku Srbije, Filozofski fakultet Univerziteta u Novom Sadu, Filološki fakultet Univerziteta u Beogradu , pp. 121-136

Filipović Jelena. 2011. Rod i jezik (Gender and Language), in: Ivana Milojević & Slobodanka Markov (eds), Uvod u rodne teorije (Introduction to Gender Theories). Novi Sad: Centar za rodne studije & Mediterran Publishing, pp. 409-423.

Vučina Simović, Ivana & Jelena Filipović. 2011. Linguistic practices of Macedonian Sephardim: from tradition to modernity, In: The Jews from Macedonia and the Holocaust: History, theory, Culture, ed. by Sofija Grandakovska. An international research project of the Institute for Social Sciences and Humanities Research EuroBalkan,  supported by the Education, Audiovisual and Culture Executive Agency of the European Commission. Skopje: Institute for Social Sciences and Humanities Research EuroBalkan, pp. 564-587.

Filipović , Jelena. 2011. Srpski kao jezik obrazovanja u obrazovanju nacionalnih manjina u Srbiji, U: Vesna Krajišnik  (ur.) Srpski kao strani jezik u teoriji i praksi.  Beograd: Filoloski fakultet, Centar za srpski kao strani jezik pp. 351-364.

Filipović, Jelena, Julijana Vučo, and Ljiljana Djurić. 2010. From Language Barriers to Social Capital: Serbian as the Language of Education for Romani Children. In Selected Proceedings of the 2008 Second Language Research Forum, ed. by Matthew T. Prior et al., pp. 261-275. Somerville, MA: Cascadilla Proceedings Project. Available at: http://www.lingref.com/cpp/slrf/2008/index.html

Filipović, Jelena & Ivana Vučina-Simović. 2010. La lengua como recurso social: el caso de las mujeres sefardíes de los Balcanes. En: P. Díaz Mas & M. Sánchez Pérez (editoras). Los sefardíes ante los retos del mundo contemporáneo. Identidad y mentalidades.  Madrid: CSIC, pp. 259-269.

Filipović, Jelena. 2010. Kontrastivna izučavanja srpskog i španskog jezika [Contrastive research of Serbian and Spanish]. In: P. Piper & I. Klajn (eds.), Kontrastivna izučavanja srpskog jezika: pravci i rezultati [Contrastive research of Serbian and other languages: directions and results]. Beograd: Serbian Academy of Sciences and Arts (SANU), Odeljenje jezika i književnosti [Department for language and literature research], pp. 353-375.

Filipović, Jelena. 2011. Evropski projekat višejezičnosti i jezičke (obrazovne) politike [European plurilingualism project and language (education) policies]. Reči [Words], 4: 228-242.

Filipović, Jelena 2010. Aprendizaje integrado de contenidos y lengua: estudios filológicos de español en la Facultad de Filología – Universidad de Belgrado. Colindancias, 1: 143-151. Timisoara, Editorial de la Universidad de Oeste.

Filipović, Jelena. 2009. Rodno osetljive jezičke politike: teorijske postavke i metodološki postupci [Gender sensitive language policies: theory and methodological procedures]. Anali Filološkog fakulteta [Annals of the School of Philology], 21: 109-127.

Filipović, Jelena. 2009. Srpski kao jezik obrazovanja za romsku decu iz readmisije i interno raseljenu romsku decu: model jezičke podrške [Serbian as language of education for Romani children in readmission and internally displace Romani children: a model of language support, in:  J. Vučo (ed.), Individualizacija u nastavi jezika [Individualization in language teaching]. Nikšić: Filozofski fakultet Univerziteta Crne Gore, str. 137-150.

Filipović Jelena. & Ivana Vucina Simović. 2008. Language and identity among the Sephardim in the territories of the Former Yugoslavia. U: Sikimić, Biljana & Tijana Ašić (eds.). The Romance Balkans, Serbian Academy of Science and Arts, Special Editions No. 103. Belgrade: SANU/Institute for Balkan Studies, pp. 303-317.

Filipović, Jelena. 2008. Engleski kao lingua franca: imlikacije za testiranje i evaluaciju u formalnom obrazovanju . U: J. Vučo (ed.) Evaluacija u nastavi jezika i književnosti. Nikšić: Filozofski fakultet Univerziteta Crne Gore, str. 289-302.

  Filipović Jelena. 2008. Interkulturna komunikativna kompetencija u nastavi stranih jezika, u: Julijana Vučo (ed.), Multidisciplinarnost u nastavi jezika i književnosti.  Nikšić: Filozofski fakultet Univerziteta Crne Gore, str. 87-98.

  Filipović Jelena, Julijana Vučo, Ljiljana Djurić. 2007. Critical review of language education policies in compulsory primary and secondary education in Serbia. Current Issues in Language Planning: Vol. 8:2: 222-242.

  Filipović, Jelena. 2007. Teorija usvajanja L2 i obrazovanje nastavnika, u:  Julijana Vučo (ed.),  Uloga nastavnika u savremenoj nastavni  stranih jezika. Nikšić: Filozofski fakultet Univerziteta Crne Gore, str. 61-68.

Filipović, Jelena. 2007. Vrednovanje znanja i organizacija ispita iz srpskog za strance prema kriterijumima međunarodnih organizacija , u: Vesna Krajišnik i Nebojša Marinković, (eds.). Srpski kao strani jezik u teoriji i praksi. Beograd: Filološki fakultet, str. 217-226.

Filipović, Jelena. 2007. Ideološki aspekti politike i planiranja nastave jezika, u: J. Vučo (ed.) Savremene tendencije u nastavi jezika i književnosti. Beograd: Filološki fakultet, str. 375-385.

  Filipović, Jelena & Jasmina Nikolić. 2007. Baladas y la balada: la oralidad desde unas perspectivas sociolingüísticas y antropológicas. Filološki pregled, XXXIV (2): 87-94.

Filipović, Jelena.2007. Ideologija jezika i standardizacija: istorija i budućnost srpskog standardnog varijeteta. Primenjena lingvistika  8. Beograd: Društvo za primenjenu lingvistiku Srbije, Filološki fakultet Univerziteta u Beogradu i Filozofski fakultet Univerziteta u Novom Sadu, str. 22-31.

  Filipović, Jelena, Julijana Vučo & Ljiljana Đurić.2006. Rano učenje stranih jezika u Srbiji. Inovacije u nastavi, 2: 113-124.

  Filipović, Jelena & César L. Díez-Plaza. 2003. Struktura sloga u sprskom kao L2: Tipološki faktori koji utiču na usvajanje fonoloških sistema drugih/stranih jezika. Govor i Jezik / Speech and Language; Institut za eksperimentalnu fonetiku i patologiju govora / Institute for Experimental Phonetics and Speech Pathology, Beograd, str. 137-147.

Filipović, Jelena. 2002. Sajber materijali u nastavi L2: Nova paradigma za novo doba, u: Julijana Vučo (ed.), Udžbenik  u nastavi stranih jezika. Filozofski fakultet Univerziteta Crne Gore, Nikšić, str.  185-197.

  Filipović, Jelena. 2002. Uloga menadžmenta terminologije u kreiranju jezicke politike i u procesu jezickog planiranja: kako uhvatiti prikljucak sa svetom? Primenjena lingvistika,str. 73-79.

  Filipović, Jelena. 2001. Fokus na formu (FnaF) u savremenoj metodici nastave stranih jezika u: Julijana Vučo (ed.), Savremene tendencije u učenju i nastavi stranih jezika. Filozofski fakultet Univerziteta Crne Gore, Nikšić, str. 91-110.

  Filipović, Jelena. 2001. Interlanguage and error analysis in SLA theory: an account of the ESL syllable structure acquisition by Serbian native speakers. Filološki pregled XXVIII 1-2: 177-189. 

  Filipović, Jelena & César L. Díez-Plaza. 2000. Los verbos de movimiento en español y en serbio: una aproximación al análisis semántico aplicado a la enseñanza de E/LE. Filološki pregled XXVII, 1: 121-132.

  Filipović, Jelena. 2000. Integralni pristup evaluaciji znanja u nastavi stranih jezika. Primenjena lingvistika 1: 118-128.

  Filipović, Jelena. 1999. Varijacije unutar padeških sistema u različitim tipovima srpskih varijeteta: u prilog jedinstvenoj teoriji jezičkih promena.  Zbornik za filologiju i lingvistiku Matice srpske, XLII/1: 59-68.

  Filipović Jovan i Jelena. Filipović 1998. "Uloga standardizacije  terminologije u tržišnoj privredi", Menadžment totalnim kvalitetom , Vol. 26,  No. 1: 47-50 .

  Filipović, Jelena & Jovan Filipović. 1998. Primena ISO 9000 i TQM-a u visokom skolstvu. Menadžment totalnim kvalitetom ,Vol. 26,  No. 2: 153-156.             

  Filipović, Jelena. 1998. Novi pristup analizi preključivanja kodova. Zbornik za filologiju i lingvistiku Matice srpske, XLI/1: 135-145. 

Filipović, Jelena. 1998. The status of Serbian as the minority language within a Serbian-American community. Filološki pregled XXV,  2: 147-157.

Savić, Jelena M. 1997. Teaching Spanish as a foreign language in Belgrade, Yugoslavia: A need to overcome the old ways", Hispania, 80 (3): 541-545.

  Filipović, Jelena & Jovan Filipović. 1997. General trends in standardization of scientific terminology in Serbian: A critical analysis of the state of affairs. International Congress on Terminology. Donostia-San Sebastián, Baskija/španija: IVAP/UZEI: str. 285-293.

  Savić, Jelena M. 1996. "Komunikativna kompetencija u nastavi stranih jezika", Glossa:, II (1): 27-34.

  Savić, Jelena M. 1995. "Structural convergence and language change: evidence from Serbian/English code-switching", Language in Society, 24 (4): 475-492.

  Savić, Jelena M. 1993. "Phonological analysis of nasal/obstruent consonant interaction in Brazillian Portuguese and American Spanish." U: E. Smith i F. Zéphir (eds.) Proceedings of the 1992 Mid-America Linguistic Conference and Conference on Siuoan/Caddoan Languages. Columbia, Misouri: University of Misouri-Columbia, str. 35-43.

 

elektronske verzije odabranih radova dostupne na:  http://filoloskibg.academia.edu/JelenaFilipovic

Lista publikacija može se naći na:

https://scholar.google.com/citations?user=wgqyPXYAAAAJ&hl=en

 

dr Jelena Filipović